Sunday, May 10, 2009

An Old Phrases??

Duduk menyendiri... Berkhayal soam2 (hobi aku sebelum tido)...

Aku teringatkan 1 peribahasa lame yang aku sering terlupa ntuk coretkan. Aku dapat drpd Pok Jit.


"baju yang busuk jika dicium lame2, akan hilang bau busuk nya"


Aku terkesima. Eh, name ku. Opsss.... Abaikan. Ape makna disebalik perkataan ni?? Aku start perah otak time tu. Emm... Maaf, idea ku berlari kencang melarikan diri.

Pok Jit bagi clue... Ish, susah la nak bercakap ngan orang sastera ni... Kalu ade pape mesti bagi clue. Pendekkan citer, dia bgtau gak...


"seseorang yang baru buat kesalahan, memula rasa bersalah. Tapi bile da biasa buat kesalahan tu, rasa bersalah tu akan hilang"


emm... betul, betul, betul...

Aku teringat kisah aku penah wat byk kesilapan dulu (masa kecik dulu, aku betul nakal). Sampai 1 tahap aku kene rotan ape sume. Aku kebal. Aku buat jugak. Bile mak & abah larang, baru aku stop wat sume tu...

Ngehehehehe~

No comments:

background