Monday, February 15, 2010

Aku MasiH sEOraNg bUDaK

Kerja, kerja dan kerja..

Sebelum aku start kerja kat sini (Tadika Harapan), aku dah plan nak ambil manfaat daripada pekerjaan aku. Maklumlah, aku cuma "bercuti" dari belajar. Mungkin aku agak cerewet sikit.

Aku menetapkan dalam diri aku, aku tak nak kerja kat tempat yang ada lelaki. Tak kisahlah tua atau muda. Sama gatal je. Dan kalau boleh aku nak ambil sesuatu daripada pekerjaan aku tu. Contohnya menjadi makcik guard kat library. Sambil guard, dapat free je baca buku. Something like that..

Other stories, ada jugak member aku tu bagi cadangan. Bertukar kerja setiap bulan. Aku nak jugak buat macam tu. Apakan daya, majikan sini bukan mak aku.

At last, aku interview via telefon. Esok tu dah start kerja. Pada awalnya, cuma dapat jawatan sebagai pengasuh. Sekarang, aku seorang tukang masak yang sentiasa mencuri idea untuk menghancurkan dapur.

Aku rindukan zaman sekolah aku, aku harap aku kembali belajar. Sebab selain daripada menjadi seorang pelajar, I am the biggest loser. Aku tak boleh buat something else other than study.

Aku kerja okey je, cuma 1 disiplin aku takleh nak ikut dari dulu sampai sekarang..
..Datang lewat..

Bulan 3 ni result SPM keluar. Harap aku dapat apa aku impikan..
=D

No comments:

background