Friday, January 22, 2010

PengEMbaRAaN bARu SAhaJa BErmuLa

Sepatutnya aku update blog ni seminggu yang lalu tapi keadaan cukup tidak mengizinkan.. Thanks to all yang wish birthday aku.. Nanti aku wish balik..

Hidup aku cukup terumbang abing, masuk air dan segala macam kekusutan dalam jiwa yang hampir membuatkan aku sesak dalam arus kehidupan dunia.. Kalau panggil ambulans sakit jiwa pun boleh sudah~

Kini, aku kembali sebagai watak baru dalam pentas dunia yang sama.. Walau sesekali perwatakan aku berubah, tapi jangan risau.. Aku masih orang yang sama.. AkiFayS AmiS..

Aku cuba belajar untuk menepati janji lalu.. Terlewat? Maaf..

Status sekarang.. Aku menjadi seorang pembantu di tadika berdekatan dengan kediaman aku.. Melayani karenah anak2 3 tahun ke bawah.. Mengajar kanak2 yang tidak mengerti pahit manis kehidupan.. Bagi mereka, hidup ini satu fantasi..

"Teacher, besar nanti saya nak jadi doktor askar.."
"Teacher, umi dan abah saya dah kahwin. Teacher dah kahwin ke belum?"
"Teacher, kenapa nama teacher macam atuk saya?" (note: akifays >> aki)
"Teacher, nak biskut!"

Seronok dalam letih.. Korang faham itu??
Aku dapat mengikut setiap langkah mereka.. Kerana aku juga hyper seperti mereka..
Aku gembira dengan kehidupan aku sekarang..

=D

No comments:

background