Saturday, August 29, 2009

PErJALAnAN HidUP YAng SAngAt SukaR

Bagaikan hidup didalam sebuah rumah putih.. Bersama teman sepermainan yang lain.. Kadangkala terasa sedikit bosan..

Beberapa rakan yang lain sudah ke dunia luar di usia muda.. Ada diantara mereka tewas dalam arus kehidupan.. Dan sesetengah yang lain mampu berdiri.. Bersama sedikit tergores jiwa dalam meniti arus keremajaan..

Aku.. Hanya mampu menjengah ke luar.. Kerana aku takut tewas.. Kerana aku tidak bersedia.. Cabaran demi cabaran yang menanti di dunia luar.. Aku tak tahu..

Walaupun sesekali emosi aku terusik.. Aku juga ingin keluar.. Dalam menimba ilmu dan mencari erti kehidupan.. Agar aku dapat mencipta sebuah identiti.. Sekurang-kurangnya aku tahu siapa aku..

Andai kau rakan sepermainan aku temui.. Pimpinlah aku.. Bersama kita mencipta sebuah nama.. Sebagai bukti.. kita juga pernah hidup di dunia ini..

No comments:

background